Kleine uk

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleine uk. Een forum voor iedereen die kittens lief heeft.


2 plaatsers

    Wetenschappelijk?

    Admin
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 68
    Registratiedatum : 10-10-10
    Woonplaats : Noord-Brabant

    Wetenschappelijk? Empty Wetenschappelijk?

    Bericht  Admin zo okt 24, 2010 5:12 pm

    Dit topic heb ik aangemaakt voor alle bezoekers.

    Het is bedoeld voor als iemand een wetenschappelijk feit heeft gezien, gehoort of gelezen. Of als je misschien een onderzoek hebt gevolgd of aan mee hebt gewerkt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je misschien van een onderzoek iets hebt opgevangen waar ze misschien mensen voor zoeken die eraan mee willen doen. Hier kun je dan een onderwerp over maken.

    Omdat katten een beetje een ondergeschoven kindje zijn, als het gaat om onderzoeken naar zowel gedrag als (erfelijke) aandoeningen en ziektes, is er nog erg weinig wetenschappelijk over katten bekend. Het blijven dus in veel gevallen mysterieuze dieren.

    Zelfs als iets wel onderzocht is (vaak op een wat kleinere en vrijwillige schaal) geeft dit niet altijd een duidelijk verklaring en blijft het soms nog gissen voor wetenschappers waardoor iets onstaan of ontwikkeld is.

    Hier kun je dus alles kwijt wat met katten en wetenschap te maken heeft.

    (gelieve wel in "normale" teksten en niet te veel wetenschappelijke teksten, zodat het voor iedereen leesbaar is)

    Vanuit mijn studie kwam er in de eerste module ook een hoofdstuk over wetenschappelijke onderzoeken naar kattengedrag voor. Ik zal zo nu en dan ook wat hierover aandragen.
    Susanne
    Susanne


    Aantal berichten : 70
    Registratiedatum : 12-10-10
    Woonplaats : Hoofddorp

    Wetenschappelijk? Empty Re: Wetenschappelijk?

    Bericht  Susanne ma okt 25, 2010 6:11 pm

    Hoi Marijke,

    Ben het helemaal met je eens dat zeker in Nederland wetenschappelijk onderzoek naar katten een ondergeschoven kind lijkt te zijn. Heb wel eens wat gegoogled op bepaalde ziektes en dan kwam ik toch al heel snel uit bij informatie voor mensen. De meeste informatieve websites komen ook niet verder dan wat algemene informatie en dan meestal een hele kleine selectie, waardoor je naar veel andere sites moet om een completer beeld te krijgen.

    Nederland is misschien ook wat te klein om uitgebreid onderzoek te doen, dat geschreven hebbende, zie ik wel eens in onderzoeken de Universiteit van Utrecht voor bij komen.

    Liefs, Susanne

      Het is nu do mei 09, 2024 8:55 am