Kleine uk

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleine uk. Een forum voor iedereen die kittens lief heeft.


4 plaatsers

    Hulp van de stichting

    Bic
    Bic


    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 11-10-10
    Woonplaats : Nijmegen

    Hulp van de stichting - Pagina 2 Empty Re: Hulp van de stichting

    Bericht  Bic zo nov 14, 2010 12:59 pm

    Susanne ik wil jouw eigenlijk ook wat vragen
    Ik lees op het forum van kp dat jij naar de mac en het ziekenhuis bij jouw in de buurt wilt gaan kijken of daar ook zwerfkatten zijn
    Mijn vraag is eigenlijk;wat wil je daarmee bereiken???

    Wij krijgen vaal meldingen van hele kolonies,in het begin gingen we direct kijken,maar zodra je met eigen ziet hoe het er daar uit ziet,wil je ook a la minut helpen,en soms kan dat gewoon weg niet
    Omdat de financiele middelen er op dat moment niet zijn

    Gemeentes zijn inderdaad heel verschillend,nijmegen bijv komt niet zo snel met geld over de brug,maar we hebben buurtgemeentes die wel geld over hebben om de katten te laten helpen
    Wanneer een gemeente groen licht geeft gaan we zo snel mogelijk aan de slag

    Maar als dat niet zo is,sta je dus met je handen in je haar toe te kijken bij al die katjes
    Dat gaat je echt door merg en been

    Wij gaan nu dus ook pas kijken op het moment dat een gemeente groen licht heeft gegeven,of als buurtbewoners samen geld lappen,als er in elk geval geld is
    Dat is misschien je kop in het zand steken,maar we moeten onszelf ook beschermen,we kunnen helaas niet alles helpen,zoals marijke en aline ook al zeggen,nederland zit overvol met zwerfkatten,en het worden er steeds meer en meer,ook al lopen wij steeds harder en harder,we rennen gewoon achter de feiten aan

    Niet dat we dan stoppen hoor,nee want ons motto is elke kat die we kunnen helpen is er 1!

    Maar ik begrijp dus niet waarom jij daar gaat kijken
    Stel dat je allemaal zwervers ziet wat dan?
    Je ziet wel aan renee dat het niet niks is om zomaar een vangaktie op te zetten,zonder de juiste hulp is dat eigenlijk onmogelijk
    Ik zou dus heel graag van jouw willen weten waarom je daar gaat kijken met welk doel??
    Susanne
    Susanne


    Aantal berichten : 70
    Registratiedatum : 12-10-10
    Woonplaats : Hoofddorp

    Hulp van de stichting - Pagina 2 Empty Re: Hulp van de stichting

    Bericht  Susanne zo nov 14, 2010 2:18 pm

    Bic, ben het met je eens dat het niet compleet doordacht was van mij om te gaan kijken bij de McDonalds en bij het ziekenhuis en dat ik beter eerst bij het asiel had kunnen informeren of ze wat met de meldingen doen, al had ik wel de indruk van hun website gekregen dat dat zo was. Ik heb alsnog een mail aan ze verstuurd om te vragen of ze zelf al wat opgezet hebben en of ze wat met meldingen gaan doen of dat ze het daarbij laten. Als ze nog niets opgezet hebben, maar wel willen, kan ik in elk geval informeren bij het asiel waar wij voor opvangen hoe zij het voor elkaar gekregen hebben dat de gemeente mee wil werken.

    We zijn overigens al wezen kijken (zoals ook op kp staat), het ziekenhuis blijkt met de achterkant toch heel dicht bij woonhuizen te liggen, waardoor de kans groot is dat het vooral katten uit de buurt zijn die daar zitten. Bij de McDonalds staan vrijwel geen struiken en die is 24 uur per dag geopend en blijkbaar zelfs doordeweeks ook druk.

    Ik wacht in elk geval de mail af van het asiel of er wat is dat ik kan doen.
    Bic
    Bic


    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 11-10-10
    Woonplaats : Nijmegen

    Hulp van de stichting - Pagina 2 Empty Re: Hulp van de stichting

    Bericht  Bic zo nov 14, 2010 2:55 pm

    Hoi Susanne
    Heb er overheen gelezen dat je al geweest bent (staat ook zoveel daar,heb helaas niet de tijd om alles grondig te lezen)
    Het lijkt er dus niet opd at je daar iets kunt beginnen
    De kans dat je katten met een eigenaar vangt is ook veel te groot (en daar kun je ook problemen mee krijgen,de gemeente of dierenbescherming zou dan moeten aankondigen in die wijk dat er op die en die dag een vangaktie plaats gaat vinden en dat bewoners verzocht word hun eigen katten binnen te houden)

    Ik ben in elk geval wel blijd at je inziet dat je niet zomaar zelf aan zoiets kunt beginnen.
    Trouwens,ga nooit zomaar op informatie op websites na,want daar staan de mooiste dingen vaak op,maar als puntje bij paaltje komt blijken ze toch niet altijd zo behulpzaam te zijn!

    Ik ben benieuwd of jouw asiel hier aan mee zou willen werken
    Ik kan me enigszin voorstellen als ze daar nee op moeten zeggen
    Het is immers iets wat zelf is opgezocht door een particulier,en waarschijnlijk zijn er nog geen klachten van omwonenden binnen gekomen,en dat is volgens mij iets heel belangsrijks voor asiels en dierenbescherming en gemeente,zolang er geen kalchten zijn hoeven we daar ook geen geld aan te "verspillen"

    Wij zijn dit jaar in boxmeer gaan vangen
    Ook daar staat een ziekenhuis aan de rand van een woonwijk
    Maar bij het ziekenhuis zelf was geen kat te zien,ze kwamen van de boerderij af die naast het ziekenhuis ligt
    En deze katten trokken dus de woonwijk in op zoek naar eten
    De klachten stroomden binnen en toen heeft de gemeente boxmeer ons zelf benaderd of wij alle katten op hun kosten willen vangen en neutraliseren

    Later hoorden we dat sommige bewoners al jarenlang hadden geklaagd,maar dat de gemeente er niets aan deed,pas toen er steeds meer mensen gingen klagen kwamen ze in aktie
    Lisanne en ik hebben toen met goed succes alle katten gevangen (maud was er eentje van,die bij mij bevallen is)en weer terug gezet,en zij worden nu goed gevoerd op de boerderij en door iemand in de woonwijk
    Probleem opgelost;)

    Het is heel lief van je dat je deze katjes zou willen helpen,maar op eigen houtje iets doen is gewoon niet te doen
    Mijn advies;zoek het niet op!
    Stel dat je daar wel veel katten en zelfs kittens had zien lopen,dan had je daar nu slapeloze nachten van gehad omdat je ze niet kan helpen
    Wij als dierenliefhebbers moeten onszelf ook beschermen.
    Susanne
    Susanne


    Aantal berichten : 70
    Registratiedatum : 12-10-10
    Woonplaats : Hoofddorp

    Hulp van de stichting - Pagina 2 Empty Re: Hulp van de stichting

    Bericht  Susanne zo nov 14, 2010 3:45 pm

    Bic schreef:Heb er overheen gelezen dat je al geweest bent (staat ook zoveel daar,heb helaas niet de tijd om alles grondig te lezen)
    Het lijkt er dus niet opd at je daar iets kunt beginnen
    De kans dat je katten met een eigenaar vangt is ook veel te groot (en daar kun je ook problemen mee krijgen,de gemeente of dierenbescherming zou dan moeten aankondigen in die wijk dat er op die en die dag een vangaktie plaats gaat vinden en dat bewoners verzocht word hun eigen katten binnen te houden)

    Er staat inderdaad ontzettend veel in dat topic, kan me heel goed voorstellen dat je daar overheen gelezen hebt. Dat bedoel ik inderdaad ook met dat er katten in de buurt zitten dat die heel waarschijnlijk al een eigenaar hebben (beetje cryptisch geschreven van mij).

    Ik ben ook heel benieuwd wat het asiel aangeeft, voordat ze antwoord geven, volg ik in elk geval jouw advies op om het niet op te gaan zoeken, want je hebt wel gelijk dat het enorm frustrerend zal zijn als er wel zwerfkatten rondzwerven en er niets gedaan kan worden.
    Bic
    Bic


    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 11-10-10
    Woonplaats : Nijmegen

    Hulp van de stichting - Pagina 2 Empty Re: Hulp van de stichting

    Bericht  Bic zo nov 14, 2010 4:04 pm

    En nu kan ik het helemaal niet meer volgen op kp,want berichten van de laatste dagen zijn ineens foetsie Shocked
    Susanne
    Susanne


    Aantal berichten : 70
    Registratiedatum : 12-10-10
    Woonplaats : Hoofddorp

    Hulp van de stichting - Pagina 2 Empty Re: Hulp van de stichting

    Bericht  Susanne ma nov 15, 2010 12:10 am

    Er waren inderdaad meer dan 100 pagina´s..... Er was was een probleem met de server, kon ook al een tijdje niet op kp komen, maar schijnbaar zijn er meer berichten verdwenen.
    Susanne
    Susanne


    Aantal berichten : 70
    Registratiedatum : 12-10-10
    Woonplaats : Hoofddorp

    Hulp van de stichting - Pagina 2 Empty Re: Hulp van de stichting

    Bericht  Susanne ma nov 15, 2010 2:07 pm

    Inmiddels antwoord gehad van het asiel in de Haarlemmermeer. Zij doen niets met het zwerfkattenprobleem, dat zou de dierenbescherming in onze regio regelen in samenwerking met een man die zich al ontzettend inzet door opvang van vogels, knaagdieren en andere in het wild levende dieren. En lees net op de site van de dierenbescherming dat hij ook nog eens gevonden dieren tijdelijk opvangt. Die man heeft het al ontzettend druk en hij woont ook niet bepaald ruim, terwijl zo´n asiel ruimschoots de ruimte en mankracht heeft om een aantal katten tijdelijk op te vangen.

    Wat een verschil is dit met hoe het geregeld is in Amstelveen, wat hier relatief dicht bij is Crying or Very sad.
    Susanne
    Susanne


    Aantal berichten : 70
    Registratiedatum : 12-10-10
    Woonplaats : Hoofddorp

    Hulp van de stichting - Pagina 2 Empty Re: Hulp van de stichting

    Bericht  Susanne ma nov 15, 2010 2:13 pm

    Ga toch contact opnemen met de dierenbescherming hier, wie weet is er iets dat ik wel kan doen. Want ik lees dat ze in de Haarlemmermeer al wel 55 katten in 2009 gevangen, geholpen en terug gezet hebben.


    Laatst aangepast door Susanne op ma nov 15, 2010 2:14 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : jaartal toegevoegd)
    Susanne
    Susanne


    Aantal berichten : 70
    Registratiedatum : 12-10-10
    Woonplaats : Hoofddorp

    Hulp van de stichting - Pagina 2 Empty Re: Hulp van de stichting

    Bericht  Susanne ma nov 15, 2010 7:29 pm

    Heb nu al antwoord gekregen met de locaties waarop vorig jaar katten zijn gevangen. Als wij regelmatig kijken en melding doen als er katten rondlopen, scheelt dat weer tijd voor de drukke man van de dierenopvang die ze dan kan vangen, laten helpen en terugzetten Very Happy.
    alinelaila
    alinelaila


    Aantal berichten : 38
    Registratiedatum : 13-10-10
    Leeftijd : 35
    Woonplaats : meppel

    Hulp van de stichting - Pagina 2 Empty Re: Hulp van de stichting

    Bericht  alinelaila di nov 16, 2010 2:16 pm

    Super susanne! Zou mooi zijn als alle katten gecastreerd kunnen worden enzo Smile
    Bic
    Bic


    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 11-10-10
    Woonplaats : Nijmegen

    Hulp van de stichting - Pagina 2 Empty Re: Hulp van de stichting

    Bericht  Bic di nov 16, 2010 5:29 pm

    Kijk susanne daar kan je wat mee
    je hoeft het dan dus alleen in de gaten te houden,en de dierenbescherming en die man doen de rest
    Ik zou wel eens een kijkje willen nemen bij die man,geweldig wat hij voor al die dieren doet Smile

    Gesponsorde inhoud


    Hulp van de stichting - Pagina 2 Empty Re: Hulp van de stichting

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 7:21 am