Kleine uk

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleine uk. Een forum voor iedereen die kittens lief heeft.


4 plaatsers

    Ideetjes voor de buitenren

    Bic
    Bic


    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 11-10-10
    Woonplaats : Nijmegen

    Ideetjes voor de buitenren Empty Ideetjes voor de buitenren

    Bericht  Bic di nov 16, 2010 5:42 pm

    Zoals jullie allemaal weten heb ik een buitenverblijf voor de katten
    Deze is 8 en een half bij drie en een half
    Ik heb daar enkele boomstammen in staan,die de katten geweldig vinden
    Aan het gaas hangen 8 van die verwarmingsmandjes,die ook veel gebruikt worden (kunnen ook niet nat worden omdat alles overdekt is)

    En dan heb ik twee grote krabpalen daar staan
    Maar die wil ik eigenlijk weg hebben en vervangen door iets wat meer weerbestendig is
    Toen ik laatste lekkage heb gehad,is er water op 1 krabpaal gekomen,gevolg is dat 1 paal met plateau gewoon kats door midden is gebruiken Neutral
    Is ook maar gewoon karton wat onder dat sisal touw zit

    Nu ben ik al langer op zoek naar ideetjes,en ik heb al verschillende dingen gevonden
    Zo wil ik volgend jaar zo'n houten borderrol voor in de tuin kopen,en daar een loopbrug van maken
    Ook kwam ik een voorbeeld tegen met vloerbedekking

    Ik ben van plan om een op een groot stuk plaat te maken,precies de afmeting van de muur tussen de deur en raam en van boven tot beneden
    En die met grove vloerbedekking te beplakken.
    Die plaat wil ik dan op de muur schroeven/boren,maar zo dat ik hem in de winter makkelijk eraf kan halen en droog binnen leggen
    Op die plaat met vloerbedekking wil ik trapsgewijs hangmandjes maken,ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik dat ga doen

    Dolgraag wil ik meer boomstammen hebben,ook grote lange
    Mijn wens is een boomstam waar de zijtakken nog aan zitten,ik heb die bij iemand gezien,en zat helemaal te kwijlen
    Maar ja hoe kom je daar aan??
    (die van hun kwam uit eigen tuin)

    Hebben jullie misschien nog ideetjes?
    Het moet niet te duur zijn natuurlijk,maar dat zullen jullie vast wel begrijpen Wink
    Bic
    Bic


    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 11-10-10
    Woonplaats : Nijmegen

    Ideetjes voor de buitenren Empty Re: Ideetjes voor de buitenren

    Bericht  Bic di nov 16, 2010 5:43 pm

    En ohja,wil er ook graag planten in hebben,liefst klimops,maar begrijp dat de meeste klimops giftig zijn voor katten???
    Bic
    Bic


    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 11-10-10
    Woonplaats : Nijmegen

    Ideetjes voor de buitenren Empty Re: Ideetjes voor de buitenren

    Bericht  Bic di nov 16, 2010 5:46 pm

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Dit is wel leuk he??
    Zo'n trappenhuis
    Admin
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 68
    Registratiedatum : 10-10-10
    Woonplaats : Noord-Brabant

    Ideetjes voor de buitenren Empty Re: Ideetjes voor de buitenren

    Bericht  Admin di nov 16, 2010 6:16 pm

    Hoi Bic,

    Ook ik ben nog lang niet klaar met mijn ren. Het is een ren van ongeveer 18 tot 20 vierkante meter waar nauwelijk nog wat in staat. Alleen planten en gras en een klimplank. Ik heb zoveel idee dat ik nog steeds niet begonnen ben met de inrichting omdat er dan straks geen kat meer inpast whaha.

    Ik wil van boomstamschijven ligplankjes maken met verbindingen naar elkaar in de lucht via bijv borderolllen of andere loopplankjes, ik wil er een houtenregenton in maken als soort binnen verblijfje. (zie je ook al als hondenhok)
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    ik wil misschien langs het gaas onder ook wat planten/struikjes zetten. Ik wil er een houten tuinbankje in zetten waar ik ook zelf op kan zitten als ik bij ze in de ren ben en waar anders de katten lekker op kunnen luieren.

    Het is in elk geval mijn bedoeling het allemaal zo natuurlijk mogelijk te houden. Zodat de katten er echt het gevoel bij krijgen buiten te zijn. Katten zien in 3d dus denken niet alleen in de grond oppervlakte maar ook in de hoogte en breedte.

    Jouw ideeën klinken ook echt heel erg leuk. Katten zijn zo atletisch en behendig dat ze vanalles zelf bedenken en kunnen. Het is vooral voor ons een uitdaging om ze elke keer weer nieuwe uitdagingen te geven.
    Susanne
    Susanne


    Aantal berichten : 70
    Registratiedatum : 12-10-10
    Woonplaats : Hoofddorp

    Ideetjes voor de buitenren Empty Re: Ideetjes voor de buitenren

    Bericht  Susanne di nov 16, 2010 7:24 pm

    Jouw ideeën klinken al heel leuk, Bic en die van Marijke ook. In plaats van karton voor een krabpaal, zou je misschien regenpijp kunnen gebruiken, volgens mij is dat ook niet gigantisch duur en zou weerbestendig moeten zijn.

    Bij het tuincentrum zou je kunnen informeren of ze geen bomen hebben die wat sneller groeien, al is zo´n kant-en-klare gigantische stam met takken eraan ook geweldig.

    Een lijst met giftige planten staat op de volgende site: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] de klimop staat daar helaas ook tussen, net als enorm veel andere planten. Misschien helpt het wel als je wat plantenbakken vult met kattengras (als je zelf zaait, kun je aardig wat gras oogsten), dat ze de klimop met rust zullen laten.
    Bic
    Bic


    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 11-10-10
    Woonplaats : Nijmegen

    Ideetjes voor de buitenren Empty Re: Ideetjes voor de buitenren

    Bericht  Bic di nov 16, 2010 7:36 pm

    Als ik een regenpijp neem moet er toch weer sisaltouw omheen,en dat is volgens mij niet goedkoop
    De lijsten met giftige planten ken ik wel,ben helaas niet zo thuis in namen van planten (kijk altijd alleen wat ik mooi vind Wink )
    Maar je hebt zo ontzettend veel klimplanten,er zou toch wel eentje bij moeten zijn die niet giftig is?
    Ik heb me ook laten vertellen dat katten heel goed weten wat ze niet moeten eten,maar ja geld dit ook voor kittens Question


    Een echte boom planten gaat helaas niet bij mij
    Ik moet dus een echte omgekapte boom hebben

    Ik heb niet zulke goeie ervaring met zelf kattengras kweken,er komt altijd schimmel in,en als het dan wel lukt ligt het gras binnen een paar uur overal maar niet meer in de bak:S

    Ja ik zou ook dolgraag van die boomstam schijven willen hebben,daar kun je zulke leuke dingen mee doen
    Zo'n schijf bovenop op een boomstam vast maken bijvoorbeeld,krab en ligplek in 1
    Zo'n houten regenton is ook geweldig,maar die neemt bij mij erg veel ruimte in beslag
    Ik moet inderdaad ook nog plekken creeren waar ze in kunnen liggen

    En inderdaad wil ik het ook zo natuurlijk mogelijk maken
    Nu "woon" ik zelf ook in het buitenverblijf zoals je weet,dus er staan een loungebank en stoelen en tafel,alles van bamboe (jij hebt het gezien marijke Wink )
    Het is dus niet alleen spullen voor de katten,maar moet ook leefbaar zijn voor mij Wink
    alinelaila
    alinelaila


    Aantal berichten : 38
    Registratiedatum : 13-10-10
    Leeftijd : 35
    Woonplaats : meppel

    Ideetjes voor de buitenren Empty Re: Ideetjes voor de buitenren

    Bericht  alinelaila di nov 16, 2010 10:23 pm

    Bic schreef:[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Dit is wel leuk he??
    Zo'n trappenhuis

    Die is echt heel leuk!
    Heb hem al vaker gezien op internet en vind hem echt super!

    Onze ren is ook nog wat karig. In het overdekte deel staan een aantal krabpalen en hangen plankjes aan de muur. Ook staat daar het konijnenhok met mandjes voor de katten bovenop en er staan ook 3 kattenbakken in het overdekte gedeelte. Oja, ook nog 2 stoeltjes.

    In het deel waar alleen net opzit, staat nog niet zoveel. Nu alleen een box voor de tuinkussens, een tafel met 2 bankjes onder een groot zeil en een boom die we kort gesnoeid hebben zodat ze die als krabpaal kunnen gebruiken.
    We gaan nog meer plankjes ophangen en verder wil ik ook graag wat boomstammen maar die zijn zo moeilijk te krijgen (erg duur vaak!)
    Susanne
    Susanne


    Aantal berichten : 70
    Registratiedatum : 12-10-10
    Woonplaats : Hoofddorp

    Ideetjes voor de buitenren Empty Re: Ideetjes voor de buitenren

    Bericht  Susanne wo nov 17, 2010 8:57 pm

    Zouden er geen hoveniers zijn die graag (enigszins goedkoop) van hun boomstammen af willen?

    Gesponsorde inhoud


    Ideetjes voor de buitenren Empty Re: Ideetjes voor de buitenren

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 8:25 am