Kleine uk

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleine uk. Een forum voor iedereen die kittens lief heeft.


2 plaatsers

    Easypill om pilletjes te geven

    Susanne
    Susanne


    Aantal berichten : 70
    Registratiedatum : 12-10-10
    Woonplaats : Hoofddorp

    Easypill om pilletjes te geven Empty Easypill om pilletjes te geven

    Bericht  Susanne di nov 16, 2010 12:40 pm

    Jullie hebben ook vast allemaal wel eens pilletjes moeten geven aan katten en ik kan me niet voorstellen dat wij de enigen zijn die vaak zo moeten worstelen. Heb je eenmaal het tabletje erin, maar niet goed achter op de tong, dan kun je blazen, over het nekje strijken en beetjes water in het bekje spuiten, maar het pilletje wordt gewoon weer uitgespuugd. Met geprakte medicijnen moet je dan weer ervoor zorgen dat je voldoende lekkers erin vermengd hebt dat de smaak gemaskeerd wordt, maar niet teveel omdat het dan weer niet allemaal opgegeten wordt. Je kunt ook lastig aan de kat wijsmaken dat het geen vergif is dat hij/zij proeft, maar bedoeld is om hem/haar gezond te maken.

    Op kattenplaza had ik al een aantal keer wat gelezen over de Easypill, maar gedacht dat onze katten daar toch niets aan zouden hebben. Vorige week stonden we op het punt om de medicatie van Lua (plastabletjes voor het vocht dat elke keer terugkomt als hij epileptische aanvallen gehad heeft en tabletje voor zijn hart en nieren) te stoppen, tot in de dierenartsenpraktijk de suggestie van Easypill werd gedaan. Sceptisch, maar hoopvol de easypill gebruikt en zowaar..... hij eet nu al een aantal keer zijn pilletjes op als snoepjes Very Happy.

    Ook al zal waarschijnlijk niet elke kat op die manier gemakkelijk het pilletje naar binnen werken, het is zeker het proberen waard. En voor Proe ben ik dan maar heel blij dat er Convenia bestaat, zodat ze geen antibiotica meer via tabletvorm naar binnen hoeft te werken. Zij neemt namelijk geen eten van ons aan, dus dan werkt de Easypill bij haar niet.
    Bic
    Bic


    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 11-10-10
    Woonplaats : Nijmegen

    Easypill om pilletjes te geven Empty Re: Easypill om pilletjes te geven

    Bericht  Bic di nov 16, 2010 6:09 pm

    Ik heb ook vaak over de easypill gehoord,maar heb geen flauw idee wat het is en hoe het eruit ziet en hoe het werkt Embarassed
    Kun je me er meer over vertellen???
    Susanne
    Susanne


    Aantal berichten : 70
    Registratiedatum : 12-10-10
    Woonplaats : Hoofddorp

    Easypill om pilletjes te geven Empty Re: Easypill om pilletjes te geven

    Bericht  Susanne di nov 16, 2010 6:39 pm

    Het is een soort rolletje kneedgum in bruine kleur waar je elke keer een klein stukje vanaf kunt snijden om te kneden om de pil heen. Je kunt het dan gewoon geven zoals je wat lekkers zou geven. Op de site staat meer info: http://www.emax.nl/p-emaxnlpubnl/pdf/Bijsluiters/Sire_Easypill_kat_info_prod_cat.pdf. Waarschijnlijk door de sterke smaak, als ik zo de ingrediënten lees en het spul ruik, maskeert het de smaak van de pil. Ik weet niet of het ook bij de dierenwinkel te verkrijgen is, wij hebben het bij de dierenarts gehaald.
    Bic
    Bic


    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 11-10-10
    Woonplaats : Nijmegen

    Easypill om pilletjes te geven Empty Re: Easypill om pilletjes te geven

    Bericht  Bic di nov 16, 2010 7:30 pm

    Ohja daar heb ik vaker van gehad
    Maar dat werkt dus echt??
    Zie zo voor me dat die van mij de pil er gewoon uitspugen en de rest opeet Neutral
    Susanne
    Susanne


    Aantal berichten : 70
    Registratiedatum : 12-10-10
    Woonplaats : Hoofddorp

    Easypill om pilletjes te geven Empty Re: Easypill om pilletjes te geven

    Bericht  Susanne di nov 16, 2010 8:27 pm

    Bic schreef:Zie zo voor me dat die van mij de pil er gewoon uitspugen en de rest opeet Neutral

    Dat zagen wij ook al helemaal voor ons, wij hebben wel vaker een pil proberen te geven in bijvoorbeeld leverpastei en dan ging alleen de leverpastei op. Maar dit werkt eindelijk bij Lua wel heel goed.
    Bic
    Bic


    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 11-10-10
    Woonplaats : Nijmegen

    Easypill om pilletjes te geven Empty Re: Easypill om pilletjes te geven

    Bericht  Bic di nov 16, 2010 8:37 pm

    Maar dan moet je denk ik ook wel een kat hebben die van snoeperijen houdt
    Yima bijvoorbeeld doet dat niet,geen kattensnoepjes geen kattenstaafjes,geen kipfilet......rare snuiter die yima lol!
    Ze hebben net iets van me gehad wat ze nooit krijgen......beetje slagroom......nou jazz at mijn vinger er bijna bij op,nikki heeft het eerste half uur nog achter me aan gelopen,kaya vond het lekker evenals bambam en levi........maar yima.......hij rook eraan en deinste terug geek
    Maf ding

    Is die easypil duur??
    Susanne
    Susanne


    Aantal berichten : 70
    Registratiedatum : 12-10-10
    Woonplaats : Hoofddorp

    Easypill om pilletjes te geven Empty Re: Easypill om pilletjes te geven

    Bericht  Susanne di nov 16, 2010 9:43 pm

    Hahaha, die Yima Very Happy. Wij hebben er ook zo´n eentje: Proe. Tenzij je het op een schoteltje legt en niet kijkt, laat ze lekkers (snoepjes, vis, rosbief, enz.) ook liggen. Er zullen vast wel meer katten zijn bij wie het niet werkt, maar bij het overgrote deel, geloof ik wel. Een rolletje kostte bij onze dierenarts 1,60 euro, geen idee of dat een vaste prijs is, want het schijnt wel vaker te zijn dat producten per dierenarts van prijs kunnen verschillen.

    Gesponsorde inhoud


    Easypill om pilletjes te geven Empty Re: Easypill om pilletjes te geven

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 7:40 pm