Kleine uk

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleine uk. Een forum voor iedereen die kittens lief heeft.


3 plaatsers

    Kittens op verkoopsite's

    Admin
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 68
    Registratiedatum : 10-10-10
    Woonplaats : Noord-Brabant

    Kittens op verkoopsite's Empty Kittens op verkoopsite's

    Bericht  Admin za okt 16, 2010 3:51 pm

    Zoals mijn titel al zegt Kittens op verkoop site's. (even iets anders dan voer hihi)

    Al een tijdje volg ik marktplaats en schrik me een hoedje als ik sommige advertentie's lees. Op de ene reageer ik op de andere niet. Maar eigenlijk word je er best depri, boos en in en in triest van.

    Vandaag weer kreeg een reactie.
    de advertentie

    Aangeboden: leuke kittens!!
    Prijs: € 25,00 (Den Bosch NB)
    Omschrijving: We hebben een nest met pas geboren kittens en die zijn 24 november 6 weken oud. Daar is
    het geslacht nog onbekend van. Allerlei kleuren,zie foto.
    Ze worden ontvlooid,zindelijk gemaakt en uiteraard worden ze goed verzorgd.
    Mocht u denken: dat is een leuk kadotje voor mijn kind met sinterklaas.....
    dan willen u tegemoet komen door aan te bieden om een kitten vast te houden tot 5 december!!
    Dan is de kitten 7 weken en 5 dagen oud.
    P.S wel even langskomen om er een uit te zoeken en te reserveren en graag de helft
    alvast voor betalen omdat we zeker willen zijn dat we niet voor niks een kitten vast houden.

    mijn reactie
    Geachte huizinga,

    *Ik heb uw advertentie gelezen.

    Zoals ik nu kan zien heeft u naar mijn mening 3 poesjes en 1 katertje.
    Lapjes/schildpadjes die kittens met zwart/blauw, wit, rood door de vacht is altijd poes! Rood is in 98% van de gevallen kater.

    Daarnaast wil ik u wijzen op het feit dat kittens wettelijk verplicht zijn tot 7 weken oud op te groeien bij de moeder en niet eerder het nest mogen verlaten, dit al erg vroeg is voor kittens ! Vast houden is dus vanzelfsprekend want ze mogen niet eerder weg.

    de reactie terug
    betweters zijn er overal!!
    ten eerste rood witte katten zijn bij ons vaak poezen!! Dan zal dat wel die 2% zijn!!
    en wij hebben al ruim 20 jaar ervaring met kittens en wij zijn van mening dat ze met 6 weken echt wel de deur
    uit mogen,dat hebben wij altijd al zo gedaan en wettelijk staat er helemaal niks vast op dit gebied en al onze katten
    zijn gezond en goed terrecht gekomen. Ze mogen weg zodra ze zelfstandig eten en drinken en zindelijk zijn en dat
    is na 6 weken het geval!! Niet met vriendelijke groeten.

    dit is zo achterlijk vind ik. Hoe kunnen ze schrijven dat ze al 20 jaar ervaring hebben. Ze doen al 20 jaar aan dierenleed!

    Ik heb op deze mail nog 1 mailtje de deur uit gedaan en hopelijk komt het bij de mensen binnen.

    *Ten eerste als u het zo goed weet google maar even op wettelijke speenleeftijd van kittens. Dan zult u het antwoord snel vinden!

    Ten tweede als u al zolang ervaring heeft met kittens dan zou u ook zelf het geslacht moeten kunnen zien! Dan zou u ook weten hoe het verloop van een kitten is geestelijke gezien en heel goed beseffen dat het niet gezond is voor een kitten om zo jong weg te gaan uit het nest! Dan zou u moeten weten dat zelfs asiels en opvangcentra's een leeftijd van 9 weken aanhouden en ECHTE fokkers zelfs tussen de 12 tot 15 weken aanhouden!

    Ten derde u bent 1 van de mensen die echt niet weet waar die meebezig is. Het fokken van niet zuivere raskatten is een ontzettend groot probleem in nederland. Er is jaarlijks een gigantisch overschot aan kittens dat dierenopvang centra's, stichtingen, asiels e.d. ze niet eens allemaal kunnen opvangen en geregeld moeten kiezen om kittens te euthenaseren wat groot verdriet doet bij de medewerksters en de dierenartsen! Lees u zelf ook eens de andere advertentie's hier op MP van de stichtingen en organisaties die overvol zitten. Die wel zorgen dat de kittens een goede basis meekrijgen, gezien worden door een dierenarts, ingeënt, gechipt, ontvlooid, ontwormd en de verplichting bij de nieuwe baasje in een contract legt dat het dier gecastreerd/gesteriliseerd word bij een leeftijd van 6 maanden! Daarnaast doen zij niet aan KADO kittens, kittens zijn levende wezens, geen speelgoed of kado!

    Nee sorry voor "fokkers" als u heb ik geen goed woord over! Laat uw dieren steriliseren/castreren en geniet van het dier zoals hij/zij is maar laat het fokken achter wegen!

    hebben jullie hier ook ervaring mee? en kijken jullie wel eens tussen de advertenties?
    Ben benieuwd naar jullie meningen, ondervindingen, ideeën hierover. Het is dus gewoon een open discussie en heb de tekst hierboven gewoon als voorbeeld neergezet.
    alinelaila
    alinelaila


    Aantal berichten : 38
    Registratiedatum : 13-10-10
    Leeftijd : 35
    Woonplaats : meppel

    Kittens op verkoopsite's Empty Re: Kittens op verkoopsite's

    Bericht  alinelaila za okt 16, 2010 5:42 pm

    Tegenwoordig houd ik me ver bij marktplaats uit de buurt. Heb vorig jaar wel eens wat mailtjes de deur uitgedaan die vergelijkbaar zijn met die van jou. De ervaring leert dat mensen het toch altijd wel beter weten en je een grote bek terug geven.
    Het heeft totaal geen zin en ik werd er alleen maar verdrietig van.

    Dus ik kijk niet meer op marktplaats.
    Susanne
    Susanne


    Aantal berichten : 70
    Registratiedatum : 12-10-10
    Woonplaats : Hoofddorp

    Kittens op verkoopsite's Empty Re: Kittens op verkoopsite's

    Bericht  Susanne zo okt 17, 2010 12:22 pm

    Hetzelfde antwoord zo´n beetje van mij als van Aline: kijk ook al tijden niet meer op Marktplaats, heb ook wel eens een mailtje verstuurd om vriendelijk te verzoeken in elk geval moederpoes te laten helpen, maar dat lijkt toch niet aan te komen. Maak me verder alleen maar enorm kwaad en verdrietig om dat soort advertenties. Gevolg van die onwetendheid is denk ik ook dat er bij ons asiel vaak telefoontjes binnen komen van mensen die kittens jonger dan 8 weken zoeken. Rond Sinterklaas- en Kersttijd hebben ze ook nog wel eens mensen die bedenken dat een kitten een leuk cadeau voor hun kind is Shocked.

    Het zijn helaas vaak mensen die niet of ontzettend lastig te bereiken zijn als het gaat om diervriendelijk advies mee te geven.

    Gesponsorde inhoud


    Kittens op verkoopsite's Empty Re: Kittens op verkoopsite's

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 3:20 pm