Kleine uk

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleine uk. Een forum voor iedereen die kittens lief heeft.


3 plaatsers

    Dieet katten?

    Admin
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 68
    Registratiedatum : 10-10-10
    Woonplaats : Noord-Brabant

    Dieet katten? Empty Dieet katten?

    Bericht  Admin do okt 14, 2010 7:57 pm

    Misschien hebben jullie een goede tip of advies voor katten met een overgewicht?

    Helaas komt het steeds vaker voor dat huisdieren veelste dik worden (zowel katten als honden). Met veel risico's vandien.

    Als ik op internet rond kijk kom ik wel dingen tegen aan voer van RC en Hill's maar zijn er ook andere merken (en hebben julli er ervaring mee?) of misschien heeft iemand een heel handig schema hoe je een kat het beste kan laten afvallen?

    Ik weet dat wij bij het asiel waar ik heb gewerkt een heel goed schema hadden (waarschijnlijk gecombineerd met speciaal voer) Waarbij we echt wonderbaarlijke resultaten hadden zeker voor asiel katten omdat zij ook nog erg beperkt zijn in hun beweging. Helaas heb ik dat schema nooit overgenomen omdat ik het niet nodig had.

    Ik ben wel heel benieuwd of iemand tips heeft omdat het een groot probleem onder veel huiskatten aan het worden is.
    alinelaila
    alinelaila


    Aantal berichten : 38
    Registratiedatum : 13-10-10
    Leeftijd : 35
    Woonplaats : meppel

    Dieet katten? Empty Re: Dieet katten?

    Bericht  alinelaila do okt 14, 2010 8:17 pm

    Je hebt allerlei dieetvoer van RC en hill's e.d. maar daar geloof ik niet zo in. Zit alleen maar barstensvol granen en andere rotzooi.

    M.i. moet je proberen zo natuurlijk mogelijk te voeren. Je ziet vaak dat katten die barf of kvv krijgen, prachtig op gewicht zijn en heel gespierd.

    Ik heb dit ook aan mijn buren geadviseerd: zo natuurlijk mogelijk voeren. Ze hebben een brit met behoorlijk overgewicht en hadden speciaal voer van RC.
    Kvv/barf wilden ze niet aan, maar ze zijn wel overgestapt op een brok met een hoog vleespercentage en géén graan. En de kat is aan het afvallen! Eindelijk, na al die jaren van dieetvoer, is de kat nu 3 ons kwijtgeraakt in een half jaar (dat is heel netjes).

    Ik meen dat katten met overgewicht niet meer dan 1% van hun lichaamsgewicht per week mogen afvallen. Anders gaat het te snel.

    Op dit plaatje kun je zien of je kat te dik is of niet:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    Ook meer laten bewegen is heel erg belangrijk.
    Veel mensen focussen zich enkel op de voeding, maar beweging is minstens zo belangrijk. Verstop brokjes op verschillende plaatsen, schaf een snackbal aan zodat de kat moeite moet doen, koop een Cat activity board zodat de kat moet hengelen of maak zelf iets met karton en wcrollen. Ga ook veel spelen met de kat met bijv. een speelhengel. Zet het voer op de 1e verdieping zodat ze eerst de trap op moeten en zo is er vast nog wel meer te bedenken.
    Susanne
    Susanne


    Aantal berichten : 70
    Registratiedatum : 12-10-10
    Woonplaats : Hoofddorp

    Dieet katten? Empty Re: Dieet katten?

    Bericht  Susanne za okt 16, 2010 11:19 am

    Wij hebben geen ervaring met dieetvoer geven aan katten met overgewicht. Als we er wel mee te maken krijgen, kijken we liever naar wat we kunnen doen aan beweging (zoals met een laserlampje laten spelen) en dat we ze helemaal overzetten op vers voer, zover dat goed gaat. Bij dat dieetvoer heb ik, door de rotzooi die zit in lightspul voor mensen, zo mijn bedenkingen.

    Gesponsorde inhoud


    Dieet katten? Empty Re: Dieet katten?

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 5:50 pm