Kleine uk

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleine uk. Een forum voor iedereen die kittens lief heeft.


3 plaatsers

    Allergie voor katten

    Bic
    Bic


    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 11-10-10
    Woonplaats : Nijmegen

    Allergie voor katten Empty Allergie voor katten

    Bericht  Bic di nov 16, 2010 8:47 pm

    Ik kreeg net een minder leuk telefoontje
    Pardoes en Gabber komen weer terug,hun nieuwe baasje blijkt allergisch te zijn Crying or Very sad
    Hij is naar de huisarts geweest en omdat hij zo'n last van jeukende ogen heeft,zou hij oogdruppels moeten nemen,maar hij gebruikt al drie jaar lang andere oogdruppels (hij draagt ook een bril) en die beide oogdruppels kunnen niet samen
    Hij belde dus op dat het hem echt heel erg spijt maar dat pardoes en gabber niet kunnen blijven Sad
    Morgenavond worden ze terug gebracht
    Ik hoorde het vrouwtje op de achtergrond huilen,zo zielig Crying or Very sad
    Nu ben ik zelf niet thuis in allergie,maar er zijn toch ook medicijnen tegen?
    Dus dan geen oogdruppels maar medicijnen?
    Dat zou hij dan wel kunnen gebruiken toch?

    Of zeggen jullie;pardoes en gabber kunnen beter nu alweer terug komen (ze pas afgelopen vrijdag geplaatst) want nu zijn ze nog niet zo gewent dat ze zich bij mij meteen weer thuis zullen voelen en nu ze nog zo klein zijn ook makkelijker te herplaatsen.
    Want stel dat de medicijnen niet aan slaan bij die knul?

    Heel stiekem vind ik het fijn om ze terug te krijgen,want ik mis ze enorm,maar nu moet ik wel op zoek naar een nieuw gouden mandje,terwijl ze die daar echt hadden,ze waren meteen stapelgek op die twee (kan ook niet anders met die twee van die knuffels)
    Voor pardoes en gabber is het dus helemaal niet leuk dan heen en weer gereis,en ik heb ook te doen met hun nieuwe baasjes

    pf..erg hoor Crying or Very sad

    ps marijke waarom moet een titel van een topic tussen de 10 en 255 tekens zijn?

    Ik had eerst alleen de titel allergie en kreeg toen deze melding
    De volgende fouten zijn gevonden
    De titel van dit topic moet tussen de 10 en 255 tekens lang zijn.


    Een titel met 255 tekens vind ik ook wel erg lang lol! .



    alinelaila
    alinelaila


    Aantal berichten : 38
    Registratiedatum : 13-10-10
    Leeftijd : 35
    Woonplaats : meppel

    Allergie voor katten Empty Re: Allergie voor katten

    Bericht  alinelaila di nov 16, 2010 8:57 pm

    Je hebt verschillende soorten allergieën.

    Je hebt mensen die allergisch zijn voor kattenharen. Maar je hebt ook mensen zijn die allergisch zijn voor de huidschilfers van een kat.

    Als je dat weet, kun je ook bekijken of het mogelijk is om een andere kat te nemen. Bijv. een raskat zoals de sphynx en ook sibeertjes gaan regelmatig goed samen bij mensen met allergieën.

    Er bestaan inderdaad medicijnen, maar die slaan ook vaak niet aan heb ik gehoord. Op kattenplaza zijn wel een aantal die medicijnen slikken en daar werkt het bij, maar het komt ook regelmatig voor dat medicijnen niet aanslaan.

    Je leest ook nog wel eens dat de allergie-klachten na verloop van tijd afnemen. Mensen worden dan immuun voor hun eigen katten, maar blijven vaak wel allergisch voor de katten van een ander.

    Het is dus heel lastig allemaal. Wel ongelooflijk balen zeg voor die mensen Crying or Very sad
    Admin
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 68
    Registratiedatum : 10-10-10
    Woonplaats : Noord-Brabant

    Allergie voor katten Empty Re: Allergie voor katten

    Bericht  Admin di nov 16, 2010 9:29 pm

    Jeetje wat vervelend Bic,

    Ja allergiën zijn best lastig. De meeste mensen die echt allergies zijn voor katten zijn allergies voor de huidschilfers en dus niet voor de haren zelf. Maar dat zou dan getest moeten worden om daar meer over te weten. Maar bij een allergie voor de huidschilfers heeft een naakt kat dus ook geen zin, vaak juist het tegenover gestelde omdat die katten juist heel veel huid problemen hebben wat veel schilfers heeft. Een naaktkat moet bijv elke dag gewassen worden met een washandje om de huidschilfers weg te halen. Voor een kat met haar die een enorme poetsdrang heeft zijn dat soort mensen soms meer mee geholpen omdat die katten dan hun vacht heel schoon en zuiver houden van schilfers.

    Ik heb wel een gehoort over een techniek in combinatie met een allergie therapie wat mensen kunnen ondergaan zodat ze niet meer allergies voor hun eigen katten. Maar ik weet er het fijne niet meer van. Misschien is het wel te google. Het is wel dat ze dan voor andere katten wel allergies blijven.

    Er zullen vast veel medicijnen te krijgen zijn tegen allergie maar of dit werkt ik weet het niet. Misschien kan inderdaad er aan wennen als de katten iets langer bij ze blijven maarja ik snap het dillema ook wel. want hoe langer ze blijven hoe moeilijker het afscheid zal zijn als het echt niet gaat. Ik kan me de keuze nu dus wel begrijpen.

    Maar vind het ontzettend naar dat het dan zo zou moeten lopen voor de beide lieverdjes. Ik snap wel dat het voor jou fijn is als ze terug komen maar inderdaad dan moet je ook weer op zoek naar nieuwe mandjes waar ze het net zo goed gaan krijgen en zal het wel wat vragen van het aanpassingsvermogen van Pardoes en Gabber als ze zo heen en weer gaan. Echt heel jammer en verdrietig als allergie ineens de kop op steekt wat niet van te voren voorzien zou zijn.

    In elk geval heel veel succes als ze morgen terug komen. Dat zal voor de huidige eigenaren erg emotioneel zijn.

    (ik weet niet waarom je de titel uit een bepaald aantal woorden moet bestaan. Maar een titel van 255 tekens is wel erg overdreven hihi)
    alinelaila
    alinelaila


    Aantal berichten : 38
    Registratiedatum : 13-10-10
    Leeftijd : 35
    Woonplaats : meppel

    Allergie voor katten Empty Re: Allergie voor katten

    Bericht  alinelaila di nov 16, 2010 10:19 pm

    Admin schreef: Maar bij een allergie voor de huidschilfers heeft een naakt kat dus ook geen zin, vaak juist het tegenover gestelde omdat die katten juist heel veel huid problemen hebben wat veel schilfers heeft.

    Nee, dat zou echt in het geval van allergie tegen de haren beter werken Wink
    Admin
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 68
    Registratiedatum : 10-10-10
    Woonplaats : Noord-Brabant

    Allergie voor katten Empty Re: Allergie voor katten

    Bericht  Admin di nov 16, 2010 10:30 pm

    Waar mensen ook nog wel eens allergies voor zijn als het om katten gaat. Is voor een kat zoals Ferrell met een dubbele ondervacht. Dit hebben bijv ook witte,zwarte en blauwe russen en sommige britse kortharen e.d.

    Hierdoor hebben ze een dicht bedekte vacht. Met vaak een wat zachte, pluizige ondervacht. Dit geeft bij sommige mensen ook problemen. Zo hadden we in Tilburg een gastgezin die voor geen kat allergies was behalve voor kittens/katten met zo'n dubbele vacht. Zij kon dus alles opvangen op deze groep na.

    Ik weet niet hoe dat bij Padoes en Gabber zit of dat mogelijk een rol zou kunnen spelen.
    Bic
    Bic


    Aantal berichten : 49
    Registratiedatum : 11-10-10
    Woonplaats : Nijmegen

    Allergie voor katten Empty Re: Allergie voor katten

    Bericht  Bic za nov 27, 2010 4:12 pm

    Pardoes en Gabber zijn 5 dagen na plaatsing bij me terug gekomen
    Het meisje was erg verdrietig,hij voelde zich meer schuldig
    Hij vertelde dat hij de volgende dag een allergie test zou krijgen,ik heb hem de volgende dag nog gemaild om te vragen wanneer hij daar de uitslag van krijgt,helaas geen reactie:(

    Ook heb ik toen ze pardoes en gabber terug kwamen brengen gezegd dat er ook medicijnen tegen allergie zijn,maar volgens hem waren oogdruppels het beste
    Ik begrijp dat niet zo heel goed,oogdruppels bij allergie?????
    Hij zei dat hij ook meteen last kreeg als pardoes of gabber op zijn hand of arm had gekrabt,meteen rood en opgezwollen.........het lijkt me toch dat oogdruppels daar niet tegen werken scratch

    Een beetje vreemd dus allemaal

    Maar ja nu moet ik dus weer zoeken naar een nieuw gouden mandje,en dat valt helaas niet mee,het plaatsen gaat niet zo vlot als we zouden willen Crying or Very sad

    Gesponsorde inhoud


    Allergie voor katten Empty Re: Allergie voor katten

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 6:12 pm